Så ska Ekoappen bli världens mest använda hållbarhetsapp



Allt fler konsumenter vill medvetet välja hållbart, naturligt och ekologiskt men att hitta rätt produkter och företag kan vara svårt. Ekoappen skapades för att göra det enklare att hitta gröna alternativ och inspirera till en mer hållbar vardag. Med 180 noga utvalda företag och 12 000 nedladdningar satsar Ekoappen på att bli världens mest använda hållbarhets-app. Snart släpps version 2.0 som innehåller nyheter som ger mervärde för både användare och företag.

Idén till Ekoappen föddes ur en vilja att hjälpa människor att minska sin miljöpåverkan och enklare kunna konsumera hållbart. Den startade som en guide och sökmotor som konsumenter alltid kan ha med sig i fickan och som underlättar medvetna hållbara val. Sedan betaversionen släpptes för ett par år sedan har bolaget bakom appen, Organic Inspirations, knutit till sig samarbetspartnern Dr Sannas som delar visionen om att göra Ekoappen till världens mest använda hållbarhets-app.

– Jag såg att något liknande saknades på marknaden och jag ville framför allt inspirera människor. Planen för version 2.0 är att bygga om Ekoappen till en interaktiv app som ska fungera som ett medlemskort för medvetna konsumenter där man får riktade, exklusiva erbjudanden varje vecka, berättar Ninnie Wikström, grundare av Ekoappen.

Läs mer om Ekoappen här

Personaliserad information
I nästa version av appen ska det finnas möjlighet att ta del av nyheter och erbjudanden från olika företag i ett flöde som ger personlig och relevant information.

– Man kommer att kunna vinna priser, göra quiz och få inspiration från ekoföretag oavsett om man precis börjat göra mer medvetna val eller om man kommit väldigt långt i sin gröna konsumtion och kunnande.

Pågående nyemission
Organic Inspirations genomför just nu en nyemission där man som investerare kan hjälpa till att reducera sitt eget och andras ekologiska avtryck. Samtidigt bidrar man till att möjliggöra färdigställandet av de nya tekniska plattformarna Ekoappen och Ekoappen.se.

– Kapitalet ska hjälpa oss att etablera oss på den svenska marknaden och sedan i förlängningen expandera internationellt inom de närmsta två åren. Vi har ett fantastiskt team och en stark samarbetspartner i Dr Sannas. Genom deras nätverk kommer vi att nå hundratusentals medvetna konsumenter varje dag, avslutar Ninnie Wikström.

Nyemissionen pågår just nu och avslutas 8 december - klicka här för att teckna

Presenteras av 

 

Fakta om nyemissionen
Fina bonusar och gåvor till alla som deltar i crowdfundingen. Naturliga, ekologiska och vegansk produkter och upplevelser. Se dem alla under dokumentet Bonusar i kampanjen.

Redaktionen