• SIX Sweden Index 256.29 0.45%
  • SIX Norway Index 182.59 -0.33%
  • SIX Denmark Index 238.6 -0.4%
  • SIX Finland Index 144.28 0.37%

Sista chansen: Investera i heta barnmatsföretaget



Svensktillverkad färsk barnmat har gjort entré på marknaden – och efterfrågan bara ökar och ökar.
Nu väljer företaget bakom att genomföra en nyemission för att finansiera fortsatt expansion.
– Färsk barnmat säljs i England, Irland, USA, och Frankrike där det växer enormt. I Sverige har vi bara sett början på denna framgång, säger Peter In de Betou, vd på Standard Ekologiskt.

 

I Sverige säljs nästan all barnmat i glasburkar som står i rumstemperatur hyllan bredvid  hushållspapper och blöjor. Den tycks ha ett nästintill oändligt bäst före-datum.

Att barnmaten nästan aldrig blir gammal beror på tillsatser och annat som ska förhindra att den blir gammal. 

Men för föräldrar som vill att deras barn ska ha en bättre och fräschare produkt, finns nu svensktillverkad färsk barnmat att köpa i vissa utvalda butiker.

Det är barnmat som är kylvara och bara håller 25 dagar i ett kylskåp. Alla ingredienser är färska och maten är tillagad strax innan paketering.

– Vi startade det här företaget med en idé om att ge svenska barn färsk barnmat. Det är något som inte har funnits på den svenska marknaden, vilket är ganska konstigt eftersom produkten säljs i flera andra länder med stor framgång, säger Peter In de Betou på Standard Ekologiskt, som producerar den färska barnmaten.

Alla råvaror som används i processen är svenska och närodlade. Maten produceras i bolagets ekogodkända anläggning i Halmstad och säljs under tre varumärken.

Under varumärket Tip & Tot säljs färsk, ekologisk och helt svenskproducerad barnmat för de allra yngsta. Varumärket kommer snart även erbjuda mat för lite äldre barn då bolaget är först i Sverige med att producera färska svenska pizzor för butiksförsäljning.

– Det här är en produkt som vi tror på. I dag finns inte någon färsk, ekologisk pizza för barn på marknaden, säger Peter In de Betou.

Företaget har i dag försäljning i cirka 70 butiker och man håller på att sluta avtal om att produkterna ska köpas in centralt av två rikstäckande kedjor inom dagligvaruhandel för att säljas över hela landet.

– Efter allt hårt jobb och stora investeringar känns det fantastiskt att snart Tip & Tot når butikshyllorna, säger Peter In de Betou.

För att möta den fortsatta expansionen har man på Standard Ekologiskt beslutat att genomföra en nyemission.

Nyemissionen uppgår till 4000 aktier vilket motsvarar 3 000 000 kronor. Teckningskursen är 750 kronor, och minsta antalet är 5 aktier.

Nu kan vem som helst bidra till arbetet att ge svenska barn färsk, god, och närproducerad barnmat.

Presenteras av 

Om Standard Ekologiskt
Standard Ekologiskt har sedan 2017 arbetat för att utveckla och etablera ett livsmedelsföretag med inriktning på färsk och svenskproducerad färdigmat till kostmedvetna kunder.

Företaget är beläget i Halmstad.

Läs mer på: www.tipandtot.se

 

 

Redaktionen